Influencer Marketing ’19: the next level
Influencer marketing is hard op weg naar volwassenheid. Influencers dragen bij aan het versterken van merkbekendheid, groei van gebruikers, aankoopbereidheid, downloads en directe verkopen. Als bedrijf of merk streef je naar een langdurige relatie met influencers zodat zij de boodschap, het merk, het product en de campagne structureel versterken.
In dat proces is meten uiteraard key. Wat is de effectiviteit van een influencer en wat is de ROI? In de next step van influencer marketing is dat een van de kernvragen. Andere belangrijke factoren zijn:
- Relevantie (is er een natuurlijke match tussen influencer en merk?)
- Autoriteit (legt de influencer voldoende gewicht in de schaal?)
- Bereik (wordt de juiste doelgroep breed bereikt?)
- Betrouwbaarheid/exclusiviteit (is de influencer trouw aan het merk of stapt hij/zij makkelijk over?)
De eerste editie van Influencer Marketing Event in 2018 maakte duidelijk dat dit marketingfenomeen een eminente rol speelt in ieders marketingstrategie.
Voor iedereen die up to date wil blijven van de nieuwste trends in Influencer Marketing is de tweede editie van het Influencer Marketing Event op 10 september 2019 een must. Maak met ons die volgende stap in een van de belangrijke marketingontwikkelingen van de afgelopen jaren. Laat jouw invloed ook bij Influencer Marketing gelden!